sk-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img

 


Quinoa šalát s medovo-makovou zálievkou


Keďže už tu máme letnú sezónu, chcela som vás inšpirovať nejakým novým sviežim receptom. Ideálny na leto je zdravý šalát, no nechcela som robiť ovocný. Ale skôr niečo viac kyslé a pikantné, a vhodné aj na večeru. Preto som zvolila šalát s quinoou, avokádom, čerstvými čučoriedkami, špenátom, rukolou a medovo-makovou zálievkou.
Tento šalát má skutočnú silu. Obsahuje 6 tzv. superpotravín (špenát, maliny, čučoriedky, avokádo, mandle a quinoa). Jedná sa o potraviny, ktoré majú mimoriadne pozitívny vplyv na naše zdravie.


Dosť písania okolo toho – poďme na samotný recept.


Čo všetko budeme potrebovať?


(asi na 4 porcie)


✓ 5 polievkových lyžíc olivového oleja

✓ 5 lyžíc repkového oleja

✓ 1 kávovú lyžička citrónovej kôry

✓ 3 lyžice citrónovej šťavy

✓ 2 lyžice medu

✓ 1 lyžička dijónskej horčice

✓ 2 lyžičky nepomletého maku

✓ 200 g varenej quinoy

✓ 100 g krájaných mandlí

✓ 500 g čerstvého špenátu

✓ 100 g rukoly

✓ 150 g čerstvých čučoriedok

✓ 150 g čerstvých malín

✓ 2 avokáda (mäkké)

✓ 200 g syru feta


 

sk-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img1

 

A takto to pripravíme:

 

Špenát a rukolu umyjeme, odstránime tvrdé stopky a vložíme do misky na šalát. Olúpeme obe avokáda, nakrájame na kocky a rozdrobíme syr feta.

 

 

sk-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img2

 

 

V samostatnej miske rozrobíme zálievku z olivového a repkového oleja, pridáme citrónovú šťavu a nastrúhanú kôru z citróna, med, horčicu a mak. Zálievku pridáme do šalátu tesne až pred jeho podávaním, a dobre premiešame. A náš mimoriadne zdravý šalát je hotový.

 

 

sk-blog-quinoa-salat-s-medovo-makovou-zalievkou-img3

 


Dobrú chuť!